افزایش رتبه الکسا

۱۰ روش برتر برای افزایش رتبه الکسا

 رتبه وبسایت تنها چیزی است که بسیاری از توسعه دهندگان وب را نگران میکند . رتبه الکسا امروز از یکی از مبنا های اصلی توسعه دهندگان وب به شمار می رود که میزان موفقیت وبگاه (وبسایت یا وبلاگ) را نشان می دهد .

رتبه الکسا مقیاسی است که به هر وبسایت با توجه معیار های زیر اختصاص داده میشود:

    • میزان بازدید
• تاثیر گذاری صفحه وب
• تعداد بازدید کننده های ثابتی که چندین و چند بار ار صفحه وب شما بازدید کرده اند.

شما برای بهتر کردن رتبه الکسا باید تصمیماتی برای وبلاگ یا وبسایتتان بگیرید که بتوانید به رقابت با سایت های دیگر بپردازید و از آن ها جلو بزنید و ترافیک و یا بازدید برای وبسایتتان جذب کنید . بله، بازدیدی بیشتر از وبسایت ها و یا وبلاگ های دیگر. تبلیغات درسایت های پر بازدید می تواند روش فوق العاده ای برای جذب در صدی از بازدید آن سایت ها باشد.

Alexa.com وبسایتی است که توسط شرکت آمازون بوجود آموده است و می توان گفت موفق ترین ابزار قضاوت در مورد عملکرد یک وبسایت می باشد. الکسا رنک (رتبه الکسا) و پیج رنک گوگل ۲ فاکتور اصلی بسیاری از وبلاگ نویسان و توسعه دهندگان وب برای سنجیدن عملکردشان می باشد و البته همه و همه تمایل خاصی به افزایش رتبه وبگاه خود در گوگل و الکسا دارند و میخواهند تمامی پتانسیل های صفحه وب خود را به رخ گوگل و الکسا بکشند تا گوگل و الکسا آن ها در بالای جدول خود ببینند.

روش های برتر برای بالا بردن رتبه الکسا  (۱۰ روش)

 الکسا به بازدیدهای که با مرورگرهایی انجام میشود که alexa toolbar بروی آنها نصب شده است امتیاز ویژه ای قائل است و شاید این یک بی اعتمادی در برخی بوجود آورده است که الکسا مقیاس درستی برای قضاوت در مورد وبگاه ها ندارد. اما با این حال امروز الکسا تبدیل به بزرگترین ابزار چک کننده بازدید جهان شده است، پس یک توسعه دهنده وب باید کاری کند که وبگاهش در این قضاوت سربلند باشد.

ما ۱۰ روش برای بهبود رتبه الکسا به شما توسعه دهندگان وب پیشنهاد می کنیم که در کمترین زمان ممکن خود را در بالای جدول رتبه دهی الکسا ببینید:

۱۰- قرار دادن وبسایت و لینک های وبسایتتان در شبکه های اجتماعی.

 10یک تکنیک برای جذب ترافیک یا بازدید قرار دادن لینک های وبسایتتان در شبکه های اجتماعی است. الکسا بازدید هایی که از طریق شبکه های اجتماعی به سمت وبسایت شما دریافت می کند. شما باید وبسایت خود را در شبکه اجتماعی به نمایش بگذارید و آن را گسترش دهید.

۹ بطور منظم وبسایتتان را بروز رسانی کنید.

 9محتوای وبسایتتان را بروز رسانی کنید. یکی از معیار های مهم که بطور متقابل رتبه الکسای شما را بهبود خواهد بخشید بروز رسانی منظم وبسایتتان است. ما همه می دانیم که برای مردم و بازدیدکنندگان محتوا بسیار مهم است اما مهم تر از آن این است که مبازدیدکنندگان وبسایتتان هر روز مطالب جدید تری ببینند. پس مطالب جدیدتری را به بازدیدکنندگانی که سایتتان را دنبال می کنند ارائه دهید تا بازگشت آن ها را به سایت خود بدست بیاورید و آن ها یک بازدید کننده ثابت سایت شما باشند.

۸محتوای با کیفیت بالا تولید کنید.

همه ما می دانیم که تولید محتوایی با کیفیت بالا چقدر برای یک توسعه دهنده وب می تواند مهم باشد.
گوگل همیشه در نتایج جستجوی خود کاربران خود را تشنه محتوای جدید می داند. بنابرین شما باید انرژی خود را صرف بروز رسانی وبسایتتان با مطالب جدید و و همچنین محتوایی با کیفیت بالا کنید. مطالبی که خواننده را شیفته خود کند.
ایده های نو و منحصر به فرد خلق کنید این همان مفهوم محتوایی با کیفیت بالاست.
برای افزایش رتبه بازدید الکسا باید مقالات ناب تولید کنید.

۷نظر سنجی و بک لینک. 

7الکسا معمولا لینک ها داده شده به وبگاه شما و میزان بازدید ترافیکی که از هریک از آن ها به سمت وبگاه شما می آید را تخمین می زند. بنابرین یک راه عالی برای جذب ترافیک نظر سنجی در وب گاه های فعال و پربازدید و یا فروم ها و انجمن ها در باره سایتتان است.
یک نظر مثبت درباره سایتتان افراد زیاد را مایل می کند تا سری به وبگاه شما بزنند.
با این کار شما یک بک لینک از یک سایت پربازدید دریافت نموده اید وبراحتی برای خود بازدید خریده اید و هم خود را در الکسا محبوب کرده اید.

۶دریافت نظرات الکسا درباره وبسایتتان.

 از کاربران سایتتان بخواهید درباره وبسایتتان را در سایت Alexa.com نظر بگذارند و سعی کنید که ۵ ستاره از نظرات بگیرید. تعداد نظرات داده شده در الکسا درباره سایتتان برای الکسا مهم است و به بهبود رتبه الکسای شما کمک خواهد کرد. یک وبسایت با ساختار صحیح تولید کنید . وبسایتی که از برای بازدیدکنندگان چشم گیر باشد تا آن ها برای نظر دهی به سایتتان در الکسا ترغیب شوند.
مراحلی که تا الان گفته شده است را انجام داده اید؟
اگر جوابتان مثبت است بی شک بزودی در الکسا بالا خواهید رفت.

۵ درباره الکسا در سایتتان بنویسید.

 این هم یک تکنیک بسیار ساده و کوچک برای رشد سریع شما در الکسا می باشد. در واقع نوشتن هر چه بیشتر شما درباره الکسا و ترغیب بازدیدکنندگانتان برای نصب توار ابزار الکسا باعث می شود که سایت شما بازدید کنندگان بسیاری را بسوی الکسا بفرستید و این نمایش محسوسی است که سایتتان را به رخ الکسا بکشید.

۴بهتر است بازدید کنندگان وبگاه شما وبلاگ نویسان و توسعه دهندگان وب باشند.

 در واقع این شبیه همان مطلب قبلی است. این آسان ترین و سریع ترین روش برای افزایش رتبه الکسای شماست. تفاوت این است که سعی کنید بازدید کنندگان شما وبلاک نویسان و توسعه دهندگان وب باشند. چرا که اکثر توسعه دهندگان وب نوار ابزار الکسا را بروی مرورگرشان دارند. افزایش ترافیک در این روش بسیار بالاست و اگر کاربران بازدید کننده نوار ابزار الکسا را بروی مرورگر خود داشته باشند سرعت رشد رتبه الکسای شما چندین برابر خواهد شد.

۳ویجت الکسا را در وبسایتتان قرار دهید.

برای بهبود رتبه الکسا این یک روش جدید و تست شده است.
قرار دادن ویجت الکسا در کنار صفحه منو در وبگاه تان که اکثر بازدید ها از سایتتان را بازدید الکسایی به شمار میاورد و کمک بسیار زیادی به رشد سریع رتبه شما خواهد کرد. بسیاری از تئسعه دهندگان وب به این روش اعتقادی ندارند اما کافی است شما این کار را انجام دهید. بی شک نتیجه فوق العاده آن را خواهید دید.

۲- همه صفحات سایتتان را به الکسا بشناسانید.

 الکسا فرصتی را پیشنهاد میکند که با اضافه کردن یک کد متا تگ کوتاه ، سایتتان راجزو مدعیان قرار دهید. این کار به الکسا کمک می کند تا به راحتی به خزیدن در سایتتان بپردازد. این روش مناسبی است که الکسا بتواند تمامی صفحات شما را ایندکس کند (شناسایی کند) و بازدید کنندگان صفحاتی که قبلا ایندکس نشده بودند را نیز بشمارد.
شما همچنین می توانید با پرداخت هزینه جزو اعضای ویژه الکسا باشید.

۱همین الان نوار ابزار الکسا (alexa toolbar) را نصب کنید.

                 نوار ابزار الکسا

اولین کاری که باید برای بهبود رتبه الکسای خود انجام دهید همین است. بله ،
نوار ابزار الکسا را بروی تمامی مرورگرهایی که استفاده میکنید نصب کنید و آن را صفحه خانگی (HomePage) خود قرار دهید. بنابرین هر بار که شما از وبگاه خودتان بازدید به بهبود رتبه الکسای خود کمک خواهید کرد. آیا این آسان ترین روش برای بدست آوردن رتبه الکسا نیست ؟

 برای دانلود نوار ابزار الکسا به لینک زیر مراجع کنید:

دانلود نوار ابزار الکسا

 بر روی این ۱۰ روش تمرکز کنید و تک تک آن ها را اجرا کنید.
این روش ها بی شک بهترین روش های موجود برای بهبود رتبه الکسا هستند.

ایده هایی در راستای بهبود سئو

سئو می تواند به صورت بهبود نمایاندن هر چیزی در موتورهای جست و جو تعریف شود. اما درعصری که زمینه های غیر مرتبط مانند شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا به ضروریاتی برای تکمیل سئو تبدیل شده اند، مفهوم آن حدی فراتر از بهینه سازی صفحات و ساختن لینک دارد. بنابراین در این مقاله ۹ ایده برای بهتر دیده شدن شما توسط موتورهای جست و جو ارائه شده است.  در ادامه با ما همراه باشید.

ایده هایی در راستای بهبود سئو

۱-آغاز کار با رسانه های اجتماعی

الف- شبکه های اجتماعی و سئو

گرچه گوگل از فعالیت شبکه های اجتماعی به عنوان یک معیار رتبه بندی استفاده نمی کند، اما یک ارتباط قوی میان این دو وجود دارد. در یک مطالعه موردی، رتبه بندی وب سایت یک شرکت پس از اینکه صفحه فیس بوک آن ها به ۵۰ لایک و ۷۰ اشتراک دست یافته بود، ۶٫۹ درصد افزایش یافت.

در ماه فوریه نیز توییتر یک معامله با گوگل انجام داد تا به محض ورود اطلاعات جدید، وب سایت آن ها در نتایج صفحات جست و جوی گوگل قابل رویت باشد. به گفته TechCrunch:

توییتر تخمین زده است که حدود ۶۰۰ میلیون کاربر به صورت logged-out صفحات را مشاهده می کنند؛ در حالی که تنها ۲۸۸ میلیون نفر عضو رسمی این شبکه هستند.

ب- نیازی نیست شما در هر پلت فرمی حضور داشته باشید!

قبل از اینکه شما عضو شبکه های اجتماعی مانند توییتر شوید، باید ببینید که آیا مخاطبان مورد نظر و مشتریان شما در این شبکه حضور دارند یا خیر؟! فیس بوک به طور معمول افراد بیشتری را به سمت خود جذب کرده است البته به تازگی شبکه هایی مانند اینستاگرام نیز پا به عرصه رقابت با دیگر رسانه ها گذاشته اند.

چرا رتبه بندی صفحات فیس بوک خوب است؟

گوگل با صفحات اجتماعی مانند دیگر صفحات برخورد می کند یعنی ربات های جست و جو گر وارد سایت می شوند و اطلاعات آن ها را به پایگاه داده خود اضافه می کنند. به هر حال فیس بوک مانند دیگر صفحات نیست و توانسته است تا رتبه سوم را در میان سایت های پر طرفدار در اینترنت کسب کند. بنابراین شما می توانید علاقه مندی ها و یا تبلیغ شرکت و سازمان خود را در قالب یکی از صفحات فیس بوک توسعه دهید.

facebook

در تصویر بالا، لینک اول برای عبارت مورد نظر در جعبه جست و جو، فروشگاه صفحه فیس بوک است و تنها لیستی می باشد که برای چنین جست و جویی نمایش داده شده است.

پ- صفحه فیس بوک خود را راه اندازی کنید!

من فیس بوک و یا دیگر رسانه های اجتماعی را به عنوان تنها فعالیت شما در راستای بهبود سئو معرفی نمی کنم. به هر حال اگر شما به چنین رسانه ای تمایل دارید، می توانید صفحه فیس بوک خود را سریعتر از یک وب سایت راه اندازی کنید. در ادامه مراحل آن توضیح داده شده است.

صفحه فیس بوک به یک نمایه شخصی نیاز دارد. اگر شما چنین چیزی ندارید، پس برای اولین بار دست به کار شوید. بعد از وارد شدن به این صفحه، ستون هایی مشاهده می کنید که می بایست نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیک، پسوردی جهت ورود به سایت، تاریخ تولد و در نهایت جنسیت خود را وارد کنید. به همین سادگی یک پروفایل برای شما ایجاد می شود که در مراحل بعد با قراردادن عکس شخصی و اطلاعاتی در مورد تحصیلات، محل کار و غیره تکمیل می شود. لازم به ذکر است که قراردادن تمامی این موارد اجباری نیست و بستگی به شما دارد. حتی می توانید به جای عکس شخصی خود از منظره یا هر تصویر دیگری استفاده نمایید.

فیس بوک، یافتن دوستان و آشنایان را به کمک وارد کردن ایمیل آن ها امکان پذیر ساخته است. اگر به دنبال یک سئو خوب هستید، حداقل سه بار در هفته مطالبی را در پروفایل خود قرار دهید و علاوه بر این می توانید پست های خود را به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن ها را مشاهده کنند. همچنین از طریق صفحه دوستانتان، افراد جدیدی را به پروفایل خود دعوت کنید تا تعداد لایک بیشتری به دست آورید. ایمیل مشتریان نیز گزینه خوبی برای یافتن آنان در فیس بوک و ارسال مطالب تبلیغی و خبری شما خواهد بود.

ادامه دارد…

منبع: چی بنویسم

بهبود سئو

در مقاله پیشین ( بهبود سئو با شبکه های اجتماعی ) اهمیت شبکه های اجتماعی را در رابطه با سئو توضیح دادیم و بیان کردیم که فعالیت شما در چنین رسانه هایی می تواند حرفه شما را رونق دهد. اما در ادامه دومین مورد در بهبود سئو یعنی داشتن یک وب سایت تخصصی را مورد بررسی قرار می دهیم.

۲-راه اندازی وب سایت توسط افراد متخصص

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴،، حدود ۴۰ درصد از وب سایت های SMB (پروتکلی جهت به اشتراک گذاری فایل ها) توسط خود فرد، یکی از کارکنان یا اعضای خانواده طراحی شده بودند. اما توجه داشته باشید که داشتن یک دوربین از ما یک عکاس حرفه ای نمی سازد. به همین دلیل است که بسیاری از تجارت های کوچک با راه اندازی یک وب سایت که تنها نام وب را یدک می کشند، به موفقیت نمی رسند.

ایجاد یک وب سایت با ظاهری زیبا کار چندان سختی نیست. بنابراین با قالبی جذاب در موتورهای جست و جو ظاهر شوید و بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کنید. بی شک افزایش بازدید و جذب کاربران، سئو بالا را به دنبال خواهد داشت.

محتوای خود را به روز نگه دارید!

با گذشت نزدیک به دو دهه از حضور وب، هنوز هم اصطلاح محتوا پادشاه است، صدق می کند. وب سایت شما بدون محتوای خوب و مرتبط، شانس کمی برای دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جست و جو دارد. بنابراین در حالت ایده آل استخدام و به کارگیری نویسندگان حرفه ای بهترین کار است تا با محتوای مناسب سئو شما نیز افزایش یابد.

صفحات خود را بهینه کنید!

برای تعیین موضوع کاری یک وب سایت، موتورهای جست و جو از عنوان، URL و محتوای هر صفحه استفاده می کنند.

بهتر است که فرد به هر یک از خدمات و یا محصولات خود صفحه ای جداگانه اختصاص دهد و سپس برای هر پست از کلمات کلیدی مناسب استفاده کند. مراقب باشید که برای رسیدن به رتبه های بالا و سئو برتر، محتوای شما پر از کلمات کلیدی نامتناسب با هر جمله نباشد؛ چرا که موتورهای جست و جو هوشمندانه تر از قبل شده اند و اگر محتوا غیرطبیعی باشد، امتیازی به شما نمی دهند.

کلمات کلیدی خود را بیابید!

صبر کنید! قبل از انجام هر کاری، شما نیاز دارید تا بهترین کلمات کلیدی را برای متن خود شناسایی کنید.

بسیاری از صاحبان کسب و کار، بر اساس تجربه و موقعیت خود می دانند که مردم کدام کلمات یا عناوین را در مورد محصول و یا کالای آن ها در فضای اینترنت جست و جو می کنند. اما آن ها نیز ممکن است در این حین برخی از کلمات طلایی موجود در پایگاه داده وابسته به حرفه خود را از دست بدهند. به نظر من اطلاعات گوگل در رابطه با کلمات انتخابی مردم در زمینه حرفه شما بسیار دقیق تر از حدس زدن های ما است و چنین کلماتی می تواند زمینه ساز یک سئو خوب باشد.

نرم افزار Rank Tracker در تحلیل رتبه و کلمات کلیدی به شما کمک می کند. لینک دانلود این برنامه کاملا رایگان بوده و در سه ورژن مختلف برای ویندوز، لینوکس و مک ارائه شده است.

وب سایت خود را مدیریت کنید!

اگر وب سایت شما شبیه به یک میز نامرتب شده است لطفا هر چیز را در جای خود قرار دهید تا شانس بیشتری برای یافتن مطالب مورد نظر خود داشته باشید. طبقه بندی مطالب نیز این چنین است و رعایت آن، نقش مهمی در حفظ ظاهر و کاربر پسند بودن وب سایت شما دارد.

مطمئن باشید که در زیر توده ای از کتاب ها، مجلات و اشیا مختلف هیچ حس خلاقیتی وجود ندارد. بنابراین یک وب سایت سازمان نیافته نیز درک خوبی از مدیران آن به بازدیدکننده القا نمی کند.

۳-ایجاد ارتباط خوب با مخاطبان گوشی

در ۲۱ اوریل، گوگل رسما اعلام کرد: افرادی که از طریق موبایل وارد وب سایت شما می شوند، نقش مهمی را در رتبه بندی موتورهای جست و جو (سئو) دارند. این بدان معنی است که وب سایت ها در حال بهینه سازی محیط خود در محیط کاربری گوشی های همراه هستند تا رتبه بهتری در نتایج موتورهای جست و جو داشته باشند. به گفته وبلاگ Webmaster Central این امر تاثیر قابل توجهی در نتایج جست و جوی افراد خواهد داشت.

چگونه متوجه شویم که وب سایت ما مخاطبانی از طریق گوشی همراه دارد؟

بررسی وب سایت در یک گوشی هوشمند، پاسخ واضحی به سوال فوق می دهد. اگر می خواهید تحلیل دقیق تری داشته باشید، SEO PowerSuite ابزاری دارد که وب سایت شما را در این خصوص بررسی می کند.

ابزارهایی که به سرعت وب سایت شما را تبدیل به ورژن متناسب با گوشی همراه می کنند!

اگر شما خیلی سریع به ورژن همراه سایت خود نیاز دارید، بهتر است که به وب سایت های مرتبط در این زمینه سر بزنید. وب سایت های ورژن وب گوشی همراه با استانداردهای گوگل مطابقت دارند و سایت شما را در ساختاری کاربرپسند نمایش می دهند. علاوه بر این پلاگین های مختلفی نیز وجود دارند که وب سایت های طراحی شده با وردپرس را در چنین قالبی ارائه می کنند.

ادامه دارد…

منبع: DPSCO

تفاوت Global Marketing و International Marketing

تفاوت بازاریابی جهانی (Global Marketing) و بازاریابی بین المللی (International Marketing)

تفاوت بازاریابی جهانی (Global Marketing) و بازاریابی بین المللی (International Marketing)

اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم، امروزه بازاریابی جهانی (Global Marketing) و بازاریابی بین المللی (International Marketing) به طور مشابه استفاده می شوند. اما اگر بخواهیم در حوزه تئوریت های مدیریتی صحبت کنیم، بازاریابی بین المللی مرحله ای از سیر تکامل بازاریابی جهانی بوده است. بیایید نگاهی به این سیر تکاملی بیاندازیم:

مرحله اول / بازاریابی داخلی (Domestic Marketing):

شرکت ها در کشور خودشان محصولات را تولید و به فروش می رساندند. بنابراین هیچ اثر بین المللی وجود نداشت.

مرحله دوم / بازاریابی صادراتی (Export Marketing):

در این مرحله شرکت ها محصولات خود را به کشورهای دیگر هم می فرستادند. این مرحله قسمت بسیار اساسی در سیر تکاملی بازاریابی جهانی است. رویکرد بازریاب ها در این مرحله، به کنایه، بازاریابی نژادپرستانه نامیده می شود؛ زیرا اگرچه آنها محصولاتشان را به کشورهای خارجی می فروشند، اما فرآیند توسعه محصول آنها کاملا براساس سلایق مشتری های بومی یا به عبارتی مشتری های ساکن کشور تولیدکننده محصول بود. بنابراین کماکان تمرکز روی بازار داخلی بود.

مرحله سوم / بازاریابی بین المللی (International Marketing):

در این مرحله، شرکت ها شروع به فروش محصولات به کشورهای مختلف خارجی، با رویکرد چندمحوری (Polycentric)؛ به عبارتی فروش محصولات متفاوت به کشورهای متفاوت. یعنی با توجه به فاکتورهای اجتماعی-فرهنگی، سیاسی-قانونی و اقتصادی هر کشور محصولات متناسب با آن کشور تولید و به فروش می رسید. بنابراین شرکت ها نیاز به فرآیندهای تحقیق و توسعه دقیق و با حجم بالا و همینطور قدرت و ظرفیت تولیدی زیادی داشتند.

مرحله چهارم / بازاریابی چندملیتی (Multinational Marketing):

در این مرحله، تعداد کشورهایی که که شرکت ها محصولاتشان را به آنها می فروختند بیشتر از مرحله قبل شد. بنابراین به جای تولید محصولات مختلف برای کشورهای مختلف، آنها تصمیم گرفتند مناطقی را شناسایی کنند که بتوان محصولات مشابه را به آنها فروخت؛ یعنی محصولات مشابه برای کشورهای یک منطقه و متفاوت با محصولات پیشنهادی برای کشورهای منطقه دیگر. به عنوان مثال ممکن است یه شرکت محصولات مشابهی را برای فروش در کشورهای هند، پاکستان و سریلانکا، بنا به شناسایی سلایق مشابه و مشترک مردمانشان در نظر بگیرد؛ اما در همان زمان محصولات متفاوتی را برای کشورهای آمریکایی پیشنهاد دهد. این رویکرد را رویکرد منطقه محوری (Regiocentric) می نامند.

مرحله پنجم / بازاریابی جهانی (Global Marketing):

این مرحله آخرین مرحله از روند تکامل است. در این مرحله شرکت ها در کشورهای بسیار زیادی فعالیت می کنند و با هدف دستیابی به اثربخشی هزینه ها، ملزمات و سلایق مشتریان در تمام کشورها را تحلیل می کنند و محصول واحدی را تولید می کنند که نیازهای تمامی مشتریان را ارضا کند. این رویکرد را رویکرد جهان محوری (Geocentric) می نامند.

بنابراین اصلیترین تفاوت بین بازاریابی بین المللی و بازاریابی جهانی، رویکرد کارشناسان بازاریابی است. شرکت هایی با رویکرد جهانی، به جای پیشنهاد محصولات مختلف به کشورهای مختلف (مانند رویکرد بازاریابی بین المللی)، محصول واحدی را به دنیا معرفی می کنند.

البته باید توجه داشته باشید که در بازاریابی صادراتی هم شرکت ها محصول واحدی را به کشورها ارائه می دادند. اما با رویکرد بازاریابی جهانی تفاوت اساسی داشت زیرا در بازاریابی صادراتی شرکت ها محصولاتشان را با توجه به سلیقه و ملزمات کشورشان تولید می کردند و کشورهای دیگر را مجبور به خرید همان محصول می کردند؛ اما در رویکرد جهانی شرکت های تولید کننده، تمام کشورها و ملزماتشان را در نظر می گیرند و محصولی را با توانایی ارضای تمام نیازها تولید می کنند.

جستجوهای انجام شده گوگل در سال ۲۰۱۴

بیشترین جستجوهای انجام شده در گوگل در سال 2014

بیشترین جستجوهای انجام شده در گوگل در سال ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۴ مردم دنیا چه کلمات کلیدی را در موتور جستجوی گوگل بیشتر از همه جستجو کرده اند؟ چه رویدادهایی در سال ۲۰۱۴ توجه مردم را در فضای مجازی بیشتر جلب کرده اند؟ بیشترین نام افرادی که در سال ۲۰۱۴ در موتور جستجوی گوگل جستجو شده است متعلق به چه کسانی بوده است؟ مردم بیشتر به دنبال کدام وسایل الکترونیکی و دیجیتال در سال ۲۰۱۴ بوده اند؟ بیشترین خبرهای جستجو شده در گوگل در سال ۲۰۱۴ چه بوده است؟ کدام ویدئوهای یوتویوب در سالی که گذشت بیشترین حجم بازدید را توسط مردم داشته اند؟

با پایان یافتن سال ۲۰۱۴، گوگل ترندز که ابزاری است برای بررسی روند جستجوهای انجام شده توسط مردم دنیا در موتور جستجوی گوگل، اطلاعات کلمات کلیدی و موضوعاتی که بیشترین تعداد جستجو را در میان میلیاردها جستجوی انجام شده در سال ۲۰۱۴ داشته اند، منتشر نموده است. در ادامه به بررسی آنچه توسط مردم دنیا در سال ۲۰۱۴ جستجو شده است می پردازیم:

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال ۲۰۱۴ به صورت کلی:

۱- Robin Williams

رابین مک‌لورین ویلیامز، بازیگر و کمدین آمریکایی بود. وی برندهٔ جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شده بود. خبر فوت او در سال ۲۰۱۴ باعث شد که رتبه اول جستجوهای انجام شده در سال ۲۰۱۴ به نام وی اختصاص یابد.

جسد ویلیامز در خانه‌اش در منطقه غیرصنعتی تیبورون، کالیفرنیا، حوالی ساعت ۱۱:۵۵ صبح در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۱۴ پیدا شد و مرگ او رسماً در ساعت ۱۲:۰۲ بعد از ظهر در سن ۶۳ سالگی تایید شد. پلیس کالیفرنیا تأیید کرد دلیل مرگ رابین ویلیامز، خودکشی بوده است. ویلیامز از افسردگی شدید رنج می‌برد. او خود را در ویلایی که همراه همسرش در آن زندگی می‌کرد، حلق‌آویز کرد. وی در چند سال اخیر از افسردگی رنج می‌برد و خود به صراحت از مصرف کوکائین و الکل سخن می‌گفت، چند بار نیز برای ترک به مواد مخدر تلاش کرده بود. و با توجه به گفته‌های ناشر رابین ویلیامز نیز، او قبل از مرگ از افسردگی رنج می‌برده است، اگرچه این ناشر گزارش‌های مبنی بر خودکشی ویلیامز را قبول نکرده است. آزمایش پزشکی قانونی و تست سم شناسی برای ۱۲ اوت برنامه ریزی شده است. یک ماه پیش، ویلیامز خود را به مرکز درمان اعتیاد “هازلدن” در لیندستروم، مینه‌سوتا برای ادامه موارد اعتیاد به الکلش معرفی کرده بود. سوزان اشنایدر، همسر رابین ویلیامز گفته است که او در زمان مرگ به پارکینسون مبتلا بود. سوزان اشنایدر گفت که بیماری پارکینسون همسرش در مراحل اولیه بود، ولی او هنوز آمادگی لازم را برای اعلام عمومی ابتلایش به این بیماری نداشت. مقام‌های ایالت کالیفرنیا می‌گویند در آزمایش هایی که در پی خودکشی رابین ویلیامز از جسد او به عمل آمد، نشانی از الکل یا مواد مخدر دیده نشده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توییتر وی منتشر شد، نسبت به مرگ رابین ویلیامز چنین ابراز تأسف کرد:او ما را به خنده واداشت. به گریه واداشت. او توانست در نهایت همه عناصر روح انسان را به تأثر وادارد.
همسر ویلیامز، سوزان اشنایدر اظهار داشته است که: “من همسرم و بهترین دوستم را از دست داده‌ام، در حالی که دنیا یکی از محبوب ترین و زیباترین انسان‌هایش را از دست داد. من به کلی دل شکسته هستم.”
مشاهیر به ادای احترام به ویلیامز پرداختند، از جمله همکار کمدینش استیو مارتین که در توییتر خود نوشت: “نمی‌توانم حیرت‌زده تر از این شوم که رابین ویلیامز، استعداد بزرگ، همکار و روح واقعی از دست رفته است.”

۲- World Cup

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار شد و در نهایت با قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان پایان گرفت. در دیدار پایانی ژرمن‌ها موفق شدند با یک گل در دقایق پایانی وقت اضافه دوم، تیم ملی آرژانتین را شکست دهند.
برزیل پس از میزبانی در سال ۱۹۵۰ میلادی، برای دومین بار موفق به کسب میزبانی جام جهانی گردید. این کشور پس از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان، پنجمین کشوری است که برای دومین بار میزبان جام جهانی می‌شود. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، طبق ادوار گذشته (از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به بعد) ۳۲ تیم حضور داشتند که شامل ۱۳ تیم از اروپا، ۶ تیم از آمریکای جنوبی (همراه با برزیل)، ۵ تیم از آفریقا، ۴ تیم از آسیا و ۴ تیم از منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) می‌شدند.

حساسیت بالا و مخاطب بسیار زیاد مسابقات جام جهانی سبب شد که در سال ۲۰۱۴ دومین کلمه جستجو شده توسط مردم دنیا در میان جستجوها باشد.

۳- Ebola

ویروس ابولا یا ایبولا (به انگلیسی: Ebola virus) یکی از کشنده‌ترین ویروس‌ها است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می‌شود. ابولا به‌طور مرگباری در میان انسان‌ها و میمون‌ها در آفریقا شایع است. این ویروس نخستین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی شناخته شد. در سال ۱۹۷۶ ابولا حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا کرد و با شیوع آن از هر ۱۰ نفر مبتلا به بیماری ۹ نفر و در سال ۱۹۹۵ از این ویروس ۸۰ درصد مبتلایان جان باختند. در سال ۲۰۱۴ نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت حدود ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می‌آید. سازمان بهداشت جهانی ۱۵۰ کارشناس را برای کمک به پیشگیری از انتشار ویروس به منطقه اعزام کرده است. نام این ویروس از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده و اینکه این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد.

ظاهرا نگرانی مردم از شیوع این بیماری سبب شده است که Ebola رتبه سوم را در میان تمامی جستجوهای انجام شده در سال ۲۰۱۴ پیدا کند.

۴- Malaysia Airlines

پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (ام‌اچ ۳۷۰) پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی است که در ۸ مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار با آن قطع و ناپدید شد.
عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد و گفته شد بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ بوده است. این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و در نهایت پس از آنکه بازرس‌ها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبه‌جزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز کرده‌است، به اقیانوس هند گسترش یافت. این عملیات تاکنون بی نتیجه بوده و اثری از هواپیما به دست نیامده است. در حال حاضر جستجوی کف دریا تنها با استفاده از زیردریایی بدون سرنشین ادامه دارد.

در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۴ نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی گفت براساس داده‌های ماهوارهٔ اینمارست بیش‌تر از هر احتمال دیگری، هواپیما در حال پرواز به سمت جنوب اقیانوس هند بوده و پس از هفت ساعت پرواز و تمام شدن سوختش در همان جا سقوط کرده و تمام سرنشینان آن مرده‌اند. با وجود این که تا به امروز قطعات زیادی توسط ماهواره‌ها دیده شده‌است اما به دلیل وسعت زیاد منطقه و شرایط بد آب‌وهوایی و فاصلهٔ بسیار زیادش با خشکی، هنوز هیچ یک از مشاهدات ماهواره‌ها قابل تایید نیست. با این حال، برخی مقام‌های مالزی می‌گویند که هیچ احتمالی را رد نمی‌کنند. این هواپیما دارای ۱۲ خدمه مالزیایی و نیز ۲۲۷ مسافر بود که ۱۵۲ نفر چینی، ۵۰ نفر مالزیایی، ۲۰ نفر از کشورهای غربی و نیز ۲ نفر ایرانی در میان آنها بوده‌اند.

سرنوشت مبهم این هواپیما هنوز هم یکی از پر جستجوترین کلید واژه هایی است که در موتور جستجوی گوگل جستجو می شود. به همین علت Malaysia Airlines رتبه ۴ جستجوهای انجام شده در سال ۲۰۱۴ را کسب نموده است.

۵- ALS Ice Bucket Challenge

چالش سطل یخ یا کارزار آب یخ (به انگلیسی: Ice Bucket Challenge) فعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت در رابطه با کمک به جامعه سرطان در نیوزلند و مؤسسه خیریه کمک به بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ای‌ال‌اس) در آمریکا است. این چالش به صورت ویروسی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و قوانینی برای آن گذاشته شد تا افراد یا یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کنند یا به مؤسسه خیریه موردنظر کمک کنند. این چالش نیازمند نامزد کردن چند فرد دیگر برای انجام این فعالیت است که آنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند یا ۱۰۰ دلار به مؤسسه خیریه کمک کنند.

پیت فرتز کاپیتان ۲۹ ساله تیم بیسبال دانشگاه بوستون، از سال ۲۰۱۲ مبتلا به بیماری ALS شد و نخستین کسی است که چالش سطل یخ را برای حمایت از بیماران مبتلابه ALS مطرح و از دوستانش دعوت کرد تا این حرکت را برای حمایت از مبتلایان به این بیماری انجام دهند. طولی نکشید که این دعوت تبدیل به حرکتی جهانی شد.

ریختن سطل آب یخ در حال انجام حرکات خطرناک در بین مشارکت‌کنندگان این کارزار، به عملی محبوب تبدیل شده است. یک جوان اسکاتلندی ۱۸ ساله بر اثر انجام یکی از این حرکات خطرناک، جان خود را از دست داد. مرگ این جوان باعث افزایش انتقادات به این کارزار شده است. این جوان که کامرون لانکستر نام دارد، پس از ریختن سطل آب بر روی خود، از ارتفاعی ۲۵ متری به درون نهری پریده بود که همین باعث مرگش شده بود. مرگ این جوان اسکاتلندی عملاً باعث افزایش مخالفت‌ها با این کارزار شده است. مخالفین معتقدند که چالش “سطل آب یخ” از هدف نخستین خود، یعنی جلب توجه بین‌المللی به بیماری ALS بسیار فاصله گرفته و عملاً وسیله‌ای برای جلوه‌گری و جلب توجه دیگران شده است. این کار در ابتدا این‌گونه بود که افراد با خالی کردن سطلی آب یخ بر روی خود، برای کمک به درمان بیماران متبلا به ALS، کمک مالی جمع‌آوری می‌کردند. تنها در آمریکا ده‌ها میلیون دلار با این روش، جمع شده است. اما، تکرار خالی کردن سطل آب یخ، به تدریج جذابیت و گیرایی خود را از دست داد. از این‌رو شرکت‌کنندگان سعی کردند همراه با خالی کردن سطل آب یخ، اقدام به حرکت‌های پرخطر نیز بکنند.

نکته جالب دیگر اینکه در زمان اوج همه گیر شدن این چالش، سازمان آبفای استان تهران در اطلاعیه‌ای، ضمن حمایت از حرکت‌های فرهنگی و بشردوستانه، ضرورت صرفه‌جویی در منابع محدود آبی در فصل تابستان را یادآور شد و از ایرانیان درخواست کرد با روش‌های دیگری که موجب هدررفتن آب نمی‌شود، از بیماران ALS اعلام حمایت کنند.

روند انتشار ویدئوهای این چالش، از مدتها قبل قرار گرفتن کلمه کلیدی مرتبط با آن را در میان کلمات پر جستجوی سال ۲۰۱۴، قابل پیش بینی کرده بود.

 ۶- Flappy Bird

فلپی برد یک بازی موبایل است که در سال ۲۰۱۳ توسط توسعه دهندهٔ ویتنامی دونگ نووِن طراحی شد. فلپی برد در بین بیشترین عناوین جستجو شده در گوگل در سال ۲۰۱۴ در جهان، در رتبهٔ ششم قرار گرفت. این نخستین بار است که یک اپلیکیشن موبایل بین ۱۰ نتیجهٔ جستجوی اول گوگل قرار گرفته است.

۷- Conchita Wurst

کُنچیتا ورست (به آلمانی: Conchita Wurst) (زاده ۶ نوامبر ۱۹۸۸ در گموندن) با نام اصلی توماس تام نیویرت، خوانندهٔ اهل کشور اتریش است. کنچیتا هنرمندی دگرجنس‌پوش است و خود را به لحاظ جنسی «نه مرد و نه زن» معرفی می‌کند.

پنجاه و نهمین مسابقه فینال یوروویژن در شهر کپنهاگ واقع در کشور دانمارک برگزار شد. این مسابقه مهمترین رقابت موسیقی پاپ در قاره اروپا است. کنچیتا ورست با ترانه «برخیز چو ققنوس» موفق به کسب ۲۹۰ امتیاز شد و بالاتر از شرکت‌کنندگان هلند (جایگاه دوم) و سوئد (جایگاه سوم)، در مقام نخست ایستاد. وی هنگام دریافت جایزه گفت: «امشب متعلق به همه آنهایی است که به فردایی آزاد و صلح‌آمیز باور دارند. شما می‌دانید ما کیستیم؛ ما با هم هستیم و توقف‌ناپذیریم.»

حضور ورست در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۴ با انتقاد برخی از کشورهای شرق اروپا به‌ویژه روسیه روبرو شد که خواستار برکناری اتریش از دور رقابت‌ها بودند. پس از پیروزی ورست به او لقب «ملکه اروپا» داده شد. او در بازگشت به اتریش، مورد استقبال عده‌ای از طرفدارانش قرار گرفت. وی در رده ۷ عناوین پر جستجوی سال ۲۰۱۴ قرار گرفته است.

۸- ISIS

دولت اسلامی در عراق و شام، به انگلیسی: (Islamic State of Iraq and Syria (ISIS و به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام، با نام اختصاری داعش که در حال حاضر خود را دولت اسلامی (به عربی: الدولة الاسلامیة) نامیده‌است، گروهی تروریستی فعال است که در عراق و سوریه حضور فعال دارد و بخش‌های بزرگی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جهادگرایان سلفی جداشده از شبکهٔ القاعده تأسیس شده و با دولت‌های عراق و سوریه و دیگر گروه‌های شورشی مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.

جنایات انجام شده توسط این گروه شورشی از مباحث داغ دنیای مجازی در سال ۲۰۱۴ بود. ضمنا این گروه از اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغ و پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. بر طبق گزارش‌ها، از ۹ ژوئن که حملات نظامی این گروه شروع شده، تعدادی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک ایجاد شده که ادعا می‌کنند «نماینده داعش در عراق و سوریه» هستند و به منتشر کردن اخبار، تصاویر و فیلم‌های مرتبط با این گروه می‌پردازند که بعضاً به زبان‌هایی از جمله فرانسوی و انگلیسی هستند. البته این حساب‌ها به صورت رسمی از طرف داعش تأیید نشده است. تعداد قابل توجهی از این پیام‌ها، از کشورهایی همچون کویت، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارسی منتشر شده است. دولت عراق برای جلوگیری از تأثیر این تبلیغات در فضای مجازی، دسترسی به این شبکه‌های اجتماعی را محدود کرده است.

۹- Frozen

منجمد یا یخ‌زده (به انگلیسی: Frozen) همچنین شناخته شده با نام‌های ملکه برفی و ملکه یخی، و در بعضی نسخه‌ها ترجمه شده سرزمین یخبندان، یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای و موزیکال آمریکایی ساخته استودیوی والت دیزنی است.این فیلم برپایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده است. این فیلم پنجاه سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است و بازیگران مطرحی نظیر کریستن بل، آدینا منزل و جاناتان گروف در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند.

بدون توجه به تورم این فیلم در مدت کوتاهی توانست به عنوان پرفروش ترین پویانمایی تاریخ تبدیل شود، و در رتبه دهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد. از ۱٫۰۷ میلیارددلار فروش این فیلم نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی بدست آمده است. همچنین این فیلم با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و از دیدگاه برخی بهترین صحنه‌های موزیکال فیلم‌های ساخت دیزنی را در خود داشت. یخ زده موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای بهترین پویانمایی و بهترین ترانهٔ اوریجینال برای ترانهٔ «رهاش کن»، جایزه بهترین پویانمایی گلدن گلوب،بفتا، پنج جایزه آنی (شامل بهترین پویانمایی) و چندین جایزه دیگر شد.

۱۰- Sochi Olympics

المپیک زمستانی ۲۰۱۴، که به نام رسمی بازی‌های زمستانی المپیک XXII (به انگلیسی: XXII Olympic Winter Games) شناخته می‌شود، المپیکی است که بین ۷ فوریه تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۴ در سوچی، روسیه برگزارشده است. این شهر در ۴ ژوئیه ۲۰۰۷ در گواتمالا سیتی انتخاب شد. این اولین باری بود که «روسیه» میزبان المپیک زمستانی می‌شد. در سال ۱۹۸۰ المپیک تابستانی ۱۹۸۰ به میزبانی مسکو برگزار شد. در پایان نیز کشورهای روسیه، نروژ، کانادا و آمریکا به ترتیب مقام های اول تا چهارم جدول کسب مدال های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ را کسب نمودند.

اهمیت و محبوبیت بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ روسیه سبب شد که نام آن جزو ۱۰ جستجوی برتر سال ۲۰۱۴ قرار بگیرد.

بیشترین نام افرادی که در سال ۲۰۱۴ جستجو شده است:

بیشترین نام ورزشکاران و قهرمانان که در سال ۲۰۱۴ جستجو شده است:

بیشترین دستگاه های الکترونیکی و دیجیتال که در سال ۲۰۱۴ جستجو شده است:

بیشترین اخبار جستجو شده در سال ۲۰۱۴:

بیشترین جستجوها برای دودل های گوگل (لوگوهای صفحه اصلی گوگل که به مناسبت های گوناگون تغییر می کنند):

بیشترین جستجوها در سال ۲۰۱۴ برای از دست رفتگان:

پر جستجوترین مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل:

پربازدیدترین ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در یوتویوب در سال ۲۰۱۴:

جهت آشنایی با گوگل ترندز و کاربردهای آن در بازاریابی، به سایر مقالات شرکت داده پردازان ساوالان مراجعه فرمایید.

بیشترین جستجوهای استان اصفهان

استان اصفهان با مساحت ۱۰۷۰۴۵ کیلومتر مربع ( معادل ۶٫۵۷ درصد از مساحت کشور) در بخش مرکزی ایران در جلگه ای حاصلخیز و پر برکت واقع شده و به طور خلاصه می توان گفت اکثر شهرها و روستاهای آن حاصل جریان زاینده رود است. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۸ استان اصفهان دارای ۲۳ شهرستان، ۴۵ بخش، ۹۸ شهر و ۷۲۰ دهیاری می باشد. جمعیت استان اصفهان طبق نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰، برابر با ۴۸۱۵۸۶۳ نفر، شامل ۲۴۵۱۶۴۷ نفر مرد و ۲۳۶۴۲۱۶ نفر زن بوده که در ۱۴۱۰۲۳۶ خانوار زندگی می کنند. جمعیت ساکن در نقاط شهری ۴۱۱۱۳۵۵ نفر و جمعیت ساکن در نقاط روستایی ۷۰۴۵۰۸ نفر می باشد.

آثار معماری ارزشمندی که از ادوار مختلف تاریخ اصفهان بر جای مانده است در زمره عالی ترین و کم نظیرترین آفرینش های جهان به شمار می روند. رمز و راز شکوه جاودانه فرهنگ و تمدن اصفهان را از یک سو باید در پیشینه تاریخی و خلق آثار شگفت انگیز معماری و شهرسازی و نیز هنرهای زیبایی جستجو کرد که هر یک از آنها همچون فانوسی در گذرگاه تاریخ این مرز و بوم می درخشیده و هیچگاه در برابر تندباد حوادث تاریخی خاموش نشده اند و از سوی دیگر اینچنین اعتلای ماندگاری را باید مولود مساعد بودن موقعیت تاریخی، اقلیمی و فرهنگی خطه پهناور استان اصفهان دانست که این شهر در مرکزیت آن واقع شده است.

در این مقاله به بررسی جستجوهای انجام شده توسط مردم استان اصفهان در یک سال گذشته پرداخته می شود.

بیشترین جستجوهای استان اصفهان در محتوای وب

۱- دانلود
دانلود آهنگ
دانلود اهنگ
فیلم
دانلود فیلم
دانلود برنامه
بازی
دانلود آهنگ جدید
دانلود بازی
آهنگ جدید
عکس
 ۲- عکس
عکس های
دانلود عکس
عکس دختر
عکس ایرانی
عکس جدید
عکس سکسی
عکس زن
عکس عاشقانه
فیلم
عکس خفن
۳- آهنگ
دانلود
دانلود آهنگ
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
اهنگ
دانلود اهنگ
متن آهنگ
آهنگ مرتضی پاشایی
مرتضی پاشایی
آهنگ پیشواز
۴- فیلم
دانلود فیلم
دانلود
عکس
فیلم سکسی
سکسی
فیلم ایرانی
سکس
فیلم سکس
فیلم جدید
سوپر

۵- ایران

ایران خودرو
عکس
بازی
فوتبال ایران
والیبال
والیبال ایران
اخبار
اخبار ایران
فروش ایران خودرو
ایران فیلم
۶- بازی
دانلود
دانلود بازی
اندروید
بازی اندروید
دانلود بازی اندروید
بازی برای اندروید
عکس
بازی جدید
بازی آنلاین
دانلود بازی کامپیوتر
۷- Google
Translate Google
Translate
Google Maps
Google Play
www
www google
Google Scholar
Google Map
گوگل
Google Earth

بیشترین جستجوهای استان اصفهان در تصاویر

عکس
دختر
زن
لباس
فیلم
تصاویر
زیبا
سکس
Hot
ک* (سانسور شده)

لازم به ذکر است که جستجوی موضوعاتی همچون داعش، مرتضی پاشایی، سکس، سکسی، عکس دختر،عکس، ک* (سانسور شده)، داستان، تصاویر و دختر در یک سال اخیر به نسبت سال های قبل در استان اصفهان افزایش چشمگیری داشته است.